Trollok hazája

Sose vágytam Norvégiába. Hiába gyönyörű ott a természet, hiába csodálatosak a fjordok, Norvégiában hideg van, még nyáron is, nemhogy más évszakban. Ráadásul az eső is folyton esik. Aztán úgy hozta az élet, hogy egy hosszú hétvégét Trondheimban és a környékén töltöttem, ráadásul önként és az én kezdeményezésemből. Természetesen hideg volt, 12 fok (augusztusban!), esett az eső (amin ne csodálkozzunk, ha ott az év 365 napjából 290 napon így van), mégis jó volt. Visszamennék!

Egyik legkedvesebb része az utazásaimnak a reptérről az út a hotelig, mert akkor még friss szemmel nézem a tájat. Csodálatos volt az út jobb oldalán látni a tengert, partján a gabonamezőt (ami augusztus végén még nem volt learatva), az út másik felén a hatalmas, zöld hegyeket, és mindenhol a tipikus, piros skandináv házakat.

Trondheimban volt a főhadiszállásunk, aminek a környékén található hegyvidéket Trollheimen-nek, azaz Trollok hazájának hívják. Trollokkal mindenhol találkozni, nemcsak a szuvenírboltokban (mert hát természetesen trollt kell, mint szuvenírt hazavinni a norvég mintás pulcsi mellé), de egy kis városka főterén is találtunk trollszobrot.

A másik dolog, ami nagyon tetszett, az a rénszarvasok átkelésére figyelmeztető tábla volt. Ilyenből is láttunk többet.

Maga Trondheim városa hangulatos, nem túl nagy, egy napot eltölteni ott éppen elég. Az ember megnézi a folyó menti színes házikókat, sétál az óvárosban, kimegy a kikötőbe, klasszikus városnézős, csavargós dolog. De láttunk ott olyasmit is, amilyet még sehol és soha - biciklifelvonót. Egy meredek dombra húzta fel a biciklistákat. A lábukat be kellett akasztani a felvonó végén, a másik láb a biciklin. A támaszkodó lábat előrenyomta egy ékszerű valami, így haladt az utas. A beállításoknál pedig be lehetett állítani a gyorsaságot, két változat volt: tanuló és profi.

Vissza a klasszikus csavargáshoz. Azért ezt a képet megmutatom:

A városban nagyon ötletesen ötvözték a régi és új épületeket. A régi házakból álló utcácska egyik feléhez modern fém- és üvegkonstrukciót illesztettek, és kész is a hangulatos bevásárlóközpont.

Ami a piszkos anyagiakat illeti, Norvégia ELKÉPESZTŐEN DRÁGA. Nemhogy bálna vagy rénszarvashúst nem kóstoltunk (mondjuk ezeket ha olcsók lettek volna se hiszem, hogy jó szívvel megkóstoltam volna), még az egyszerűbb éttermek is túl drágának tűntek. Egy burger- és taco étteremben ketten egy szerény vacsora után 55 eurót fizettünk. Egy presszókávé 3 eurón felül kerül. De amit nagyon pozitívan értékeltem, az az volt, hogy MINDENHOL tudtunk kártyával fizetni. Annyira mindenhol, hogy norvég koronát nem is váltottunk.

Végül mutatok pár képet a tájról: